دانستنی‌های اولیه در مورد تمرینات TRX

حتی اگر مبتدی باشید و تازه پروژه تناسب اندامتان را آغاز کرده باشید، یاد گرفتن TRX به شما کمک می‌کند تا بهتر حرکت کنید، بهتر حس کنید و بهتر زندگی کنید.
اصطلاح TRX برگرفته از عبارت Total Body Resistance Exercise یعنی سیستم تمرین مقاومت کل بدن است. این نوع سیستم تمرین برروی چابکی، سرعت، استقامت و مقاومت بدن بر اساس مکانیسم تعلیق تمرکز دارد. TRX تمرینی قدرتمند برای تمام بدن شماست که به جای تکیه بر ابزار مختلف ورزشی مثل دمبل‌ها، از وزن بدن خودتان استفاده می‌کند. در مقایسه این ورزش با یوگای ضد‌گرانشی می‌توان گفت اگرچه TRX تمرین تعلیق کامل بدن است، اما درواقع طی تمام 45 دقیقه کلاس از هسته مرکزی بدن خودتان برای بالا بردن استقامت استفاده می‌کنید.”
بندهای TRX آزادی تحرک مورد نیازتان را فراهم می‌کنند. نوع حركت شما به اطراف با بندهای TRX بسیار متفاوت از حرکاتی است که به تنهایی قادر به انجام آن هستيد، و این کار آمادگی بدنی‌تان را با ایجاد ثبات در هسته مرکزی بدن افزایش می‌دهد. این تمرین‌ها تمام گروه‌های عضلانی را هدف قرار می دهند، اما تاکید اصلی شان بر هسته بدنتان است.


تکرار حرکات به منظور مقاوم سازی عضلات مجاور روش موثری است که در این کلاس‌ها اجرا می‌شود. در کلاس‌های TRX بدن شما دائما با فواصل مشخصی کشش را تجربه می‌کند. نکته اصلی که ورزشکاران TRX به آن اشاره می‌کنند آنست که اغلب احساس انعطاف پذیری بیشتر در عضلاتشان دارند؛ آنها معتقدند TRX باعث افزایش دامنه حرکتی‌شان شده است. حتی وقفه‌های میان تمرین‌های TRX بر روی افزایش طول عضلات تمرکز دارند، درحالیکه همزمان با استفاده از بندها بر روی حرکاتی چون باز کردن قفسه سینه کار می‌کنید.
شما برای انجام TRX نیازی به تجهیزات یا لوازم جانبی اضافی خاصی ندارید؛ درواقع حتی می‌توانید پابرهنه در کلاس‌ها شرکت کنید! به قول مربیان TRX: “تا زمانی که دست و پا داشته باشید، می توانید TRX را امتحان کنید.”

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 8 =